Als bezoeker van het gemeentearchief kunt u terecht in onze leeszaal in het stadhuis. Hier kunt u originele documenten inzien, maar ook bronnen voor stamboomonderzoek raadplegen. Onze collega’s helpen u graag op weg. Er zijn voldoende aansluitpunten voor laptops en er is Wifi beschikbaar.
Onze leeszaal is open op woens-en donderdagen van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. U dient minimaal 24 uur van te voren te reserveren. Dit kunt u doen door het sturen van een email aan info@gemeentehulst.nl met in het onderwerp ‘reservering leeszaal archief’. Ook geeft u aan wanneer u wilt komen en welk tijdvak (09.00-12.00 uur of 13.00 – 16.00 uur) en welke archiefstukken u wilt inzien.
Uw reservering wordt altijd bevestigd. Een niet bevestigde reservering is niet geldig; U kunt pas weer een tijdsblok reserveren de dag na uw laatste bezoek;
Er mogen maximaal drie bezoekers per tijdsblok tegelijk reserveren;
In overleg met de archiefmedewerker kan er een maximum gesteld worden aan het aantal op te vragen archiefstukken.
Reserveringen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Is uw gevraagde tijdsblok niet meer beschikbaar dan schuift u door naar het eerstvolgende vrije tijdsblok; bent u gebonden aan een bepaalde dag of dagdeel, geef dit dan aan;
Incidentele bezoekers met een lange reistijd kunnen een volledige dag reserveren en hebben altijd voorrang.
Algemene regels
Hoe gaat u om met de archiefstukken
Wij verwachten van iedere bezoeker dat de archiefstukken met zorgvuldigheid worden behandeld. Ook hier zijn regels voor:
Regels voor uw en onze veiligheid